Hur man skapar SEO optimerat webbplatsinnehåll

Om du bygger ett varumärke eller ett företag på nätet, kommer du att behöva bygga färdigheter för att få trafik till din webbplats utan att betala för reklam.
Det är troligt att om du har ett nytt företag, ett litet företag eller ett företag med en lägre budget – kommer du att behöva ett kostnadseffektivt sätt att få ditt innehåll att synas.

Content marketing” är resultatet av att få trafik efter att ha producerat information online som hjälper dina användare. I den här artikeln kommer vi att täcka 5 enkla SEO-tips som en webmaster kan implementera omedelbart för mer webbplats trafik.

Låt oss först säga att innan du börjar arbetet med din SEO, är det viktigt att du förstår vilka sökord du riktar in dig på. Börja med ordentlig ”research” för att ge dig möjlighet att sortera ut dina eftertraktade nyckelord. När du har hittat dessa sökord kan du starta din innehållsutveckling för din webbplats.

5 enkla sätt att optimera SEO innehåll

När du har skapat din lista med sökord (använd Ubersuggest) är det dags att skapa sidor som optimerar för sökorden. Var noga med att följa rekommendationerna för bästa struktur i optimeringsprocessen. Nedan följer en guide på hur sökord bör implementeras på din hemsida för att säkerställa bästa möjliga synlighet i sökresultaten.

Skapa innehåll som löser användarens problem

En av de viktigaste delarna inom SEO är att skapa innehåll som både är kvalitativt och lätt att ta till sig. Du ska skapa värde för användaren som klickar sig in på din sida.

Om du har bra innehåll som svarar på sökningen ger du din besökare precis vad den letar efter. Detta är A och O inom SEO för Googles algoritm.

Tips: Se vad sidorna som rankar högst idag erbjuder för innehåll (content) och skriv/skapa något bättre!

Inkludera sökordet i din sidas titel

Google är en robot (Google-bot) och behöver därför se dina sökord i titeln av ditt innehåll. Att använda titel-taggen ökar inte bara din CTR (click-through rate) men ökar även din ranking.

Använd sökordet i meta-taggen

Meta-taggen används för att beskriva sidans innehåll i exempelvis sökresultatet. Genom att använda sökordet i din meta beskrivning höjer du relevansen på sökordet för just din sida och där igenom din CTR (click-through rate).

Placera dina sökord i rubrikerna (H1, H2, H3)

Om du använder ett CMS, som exempelvis WordPress, kan du redigera din text för att placera dina sökord i titlarna. Detta betyder att Google-bot har lätt att läsa av din text och förstå vad du erbjuder för typ av innehåll.

Tips: Var inte överoptimerad! Om du använder samma sökord för många gånger så kan du bli straffad av Google om du anses bedriva spam. Använd synonymer!

Skapa fler kvalitativa sidor

En webbplats rankar högre om du erbjuder fler sidor med bra innehåll. På grund av detta är det viktigt att ha ett mål med varje sida du skapar. Strukturera upp ditt innehåll i kategorier/undersidor och fyll dessa med optimerat och kvalitativt innehåll.

SEO-tänk av Synas Mera

Genom att följa tipsen ovan kommer du att ha en konkurrensfördel när det gäller SEO. Googles algoritm ändras med tiden, men en sak ändras inte om sökmotorn – den vill alltid hjälpa användaren.
Genom att skapa kvalitetsinnehåll satsar du på högre ranking i sökresultaten och mer kvalificerad trafik.