Specs of Sweden

Läs mer om arbetet längre ner…

Jacob på Blue Eyes of Sweden AB hörde av sig till oss när det var dags att skapa en webbshop för deras solglasögon.
Produktionen startade i april med några inledande möten. Vi tog fram en ny stilren logotyp för att bättre matcha Jacobs mål med varumärket. Tre månader senare, den 21:e Juni 2018, var vi online.

Vi har hanterat hela processen, från att utforma sidans struktur till att koppla kassan till banken.
Fokus har legat på en snabb sida som har så få klick som möjligt för kunden. Det ska vara enkelt att genomföra ett köp.
Vi har optimerat all kod och skalat av så mycket vi kunnat för att få en så snabb sida som möjligt.

Förbättringar:

Eftersom vi ville så online relativt snabbt så finns det en rad förbättringar att göra efterhand.

– Bättre inspirationsbilder och framför allt bättre produktbilder.
– Koppla på “Google Analytics” och “Facebook pixel”.
– Koppla samman med facebook för att exempelvis få tillgång till instagram shopping.

Besök sidan